Δελτίο τύπου

Αθήνα, 04/12/2017
Α.Π.: 37

ΘΕΜΑ: Επικαιροποίηση στοιχείων ΑΜΚΑ στα ΚΕΠ

Συμμεριζόμαστε κατ’ αρχήν τις προσπάθειές σας για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τόσο από την πλατφόρμα του ΚΕΑ όσο και του Κοινωνικού Μερίσματος. Ως ΠΟΣΕΚΕΠ ανακαλέσαμε την αποχή μας και συμμετείχαμε στη διαδικασία ΚΕΑ με τα ελάχιστα μέτρα που πάρθηκαν για την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών μας, αντιλαμβανόμενοι τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και λόγω της ευαισθητοποίησης μας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Θα είμαστε δίπλα σας ως υπάλληλοι ΚΕΠ, αρωγοί σε οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών προς τους πολίτες, με την προϋπόθεση ότι αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί τεχνολογικά με τη διασύνδεση υπηρεσιών.Όμως δεν μας τιμά, ούτε εσάς ούτε εμάς, να επαιρόμαστε μέσω των social media για το πλήθος των διορθώσεων ΑΦΜ στην πλατφόρμα του ΑΜΚΑ αυτές τις μέρες. Δεν μας τιμά να καμαρώνουμε με την ταλαιπωρία των πολιτών για μια ενημέρωση που γνωρίζετε ότι μπορούσε να γίνει αυτόματα από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, με την οποία έχει ήδη η ΗΔΙΚΑ διασύνδεση. Εδώ και δύο χρόνια ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ προκύπτουν από το Ε1. Επιπρόσθετα έχουν ήδη προηγηθεί τρείς απογραφές συνταξιούχων καθώς και οι αναγκαίες μεταβολές για την υποβολή αιτήσεων ΚΕΑ. Δεν γίνεται σχεδόν κάθε χρόνο ή μέσα στον ίδιο χρόνο να πραγματοποιείται μια άτυπη απογραφή μέσω των ΚΕΠ προκειμένου να τρέξει ένα νέο πρόγραμμα και να προκαλείται πλήρης απορρύθμιση της λειτουργίας των υπηρεσιών μας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ μέχρι την 01/12/2017 έγιναν 110.000 μεταβολές ΑΜΚΑ με στοιχείο αλλαγής τον ΑΦΜ. Προσήλθαν στα γκισέ των ΚΕΠ 110.000 πολίτες επιβαρύνοντας για άλλη μια φορά τους υπαλλήλους για μια αυτονόητη δική σας τεχνική αστοχία διασύνδεσης. Πίσω από τα στατιστικά εργάζονται άνθρωποι που τα δημιουργούν και πρέπει να τους προφυλάσσουμε από βάρη που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.

Πιστεύουμε ότι κάθε συνεργασία πρέπει να είναι αμφίδρομη. Δυστυχώς από την έναρξη του Κοινωνικού Μερίσματος κανένα τηλεφωνικό κέντρο ή οποιοδήποτε άλλο τηλέφωνο της ΗΔΙΚΑ δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ ή τους πολίτες. Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας είναι να επιβαρύνονται οι υπάλληλοι των ΚΕΠ με ερωτήσεις πολιτών που θα έπρεπε να απαντηθούν από την υπηρεσία σας, καθώς δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας. Δεν μπορούμε να δεχθούμε καμία δικαιολογία για μεγάλο πλήθος τηλεφωνημάτων. Γνωρίζατε πως θα υπήρχε μεγάλος όγκος αιτήσεων, επομένως θα έπρεπε εκ των προτέρων να διαθέσετε παραπάνω προσωπικό.

Να υπενθυμίσουμε με την ευκαιρία πως στην επίσημη συνάντησή μας στα γραφεία της ΗΔΙΚΑ στις 15/02/2017 συμφωνήθηκαν να δρομολογηθούν τα εξής :

  • Το ΑΜΚΑ για τα νεογνά να βγαίνει αυτόματα από τα κατά τόπους Ληξιαρχεία με την έκδοση της ληξιαρχικής πράξης γέννησης.
  • Να αποκτήσουν και τα ΚΠΑ πρόσβαση στο ΑΜΚΑ ώστε να μην παραπέμπουν τους πολίτες για διορθώσεις ή επίσημες εκτυπώσεις βεβαιώσεων.
  • Στις επιλογές αναζήτησης ΑΜΚΑ να τεθεί ξεχωριστό πεδίο με πρωτεύον κλειδί τον ΑΦΜ, ώστε να μη γίνεται η αναζήτηση κατ’ ανάγκη μόνο με τα πλήρη στοιχεία του πολίτη.
  • Να γίνεται αυτόματη μετατροπή των λατινικών σε ελληνικά.
  • Να υπάρξει λειτουργικό helpdesk σε όλο το ωράριο των ΚΕΠ.
  • Κατά την εκτύπωση Βεβαιώσεων ΑΜΚΑ να προκύπτει και ένα λογότυπο της ΗΔΙΚΑ που θα «χρίζει» το έγγραφο ως έγγραφο της ΗΔΙΚΑ.

Παρόλο που είχαμε τη δέσμευση ότι θα εφαρμοστούν άμεσα, δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει κανένα από τα προηγούμενα 10 μήνες μετά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η υπενθύμιση θα είναι ικανή να ανοίξει τη ροή εφαρμογής

Advertisements